مجله گالری ساعت درین

تاریخچه برند رولکس (Rolex)

تاریخچه برند رولکس (Rolex)

برند رولکس به عنوان یکی از لوکس ترین و محبوب ترین برندهای ساعت در جهان شناخته می شود و کمتر کسی است که نام این برند معروف سوئدی را نشنیده باشد. در ادامه این مقاله از درین واچ به بررسی تاریخچه برند رولکس می پردازیم و شما را با روند شکل گیری برند و لوگوی رولکس و همچنین پیشرفت این شرکت آشنا می کنیم.

رولکس باارزش ترین شرکت ساعت سازی است که طی سالیان متمادی با طراحی محصولات منحصر به فرد به برندی جهانی و قابل اعتماد تبدیل شده است. لوگوی رولکس به صورت تاج طلایی طراحی شده است که در واقع نمادی از موفقیت و بهترین بودن است.

اولین ساعت مچی ضد آب جهان و اولین ساعت های مچی با قابلیت تغییر خودکار تاریخ و همچنین نمایش دو زمان مجزا توسط برند رولکس تولید شد و آن را به برندی ماندگار تبدیل کرد. جالب است بدانید که این شرکت به طور متوسط ​​2000 ساعت در روز تولید می کند و درآمد آن در سال 2019 حدود 5.2 میلیارد دلار برآورد شده است.

برند رولکس در سال 1905 توسط هانس ویلسدورف (Hans Wilsdorf) و آلفرد دیویس (Alfred Davis) تأسیس شد اما بنیانگذار و مالک اصلی برند رولکس هانس ویلسدورف است که در سال 1881 در کولباخ آلمان به دنیا آمد. او در نوجوانی والدین خود را از دست داد و از آن زمان برای تامین مخارج زندگی خود مجبور شد وارد دنیای تجارت شود.

در ادامه بیشتر به تاریخچه برند رولکس پرداخته ایم.

بررسی و تاریخچه برند رولکس

ویلسدورف در 19 سالگی به عنوان مترجم انگلیسی توسط یک ساعت ساز معروف سوئدی استخدام شد. کارخانه ساعت سازی در یکی از بهترین مکان های سوئیس قرار داشت و مرکزی برای تولید ساعت های انحصاری و باکیفیت بود. از این رو افراد مشهور و مهمی به آنجا رفتند که بعدها ویلسدورف با بیشتر آنها آشنا شد.

پس از چندین سال کار در صنعت ساعت سازی و تجربه جامعه ای ثروتمند و مرفه، در سال 1903 در سن 22 سالگی به لندن رفت تا در یک مغازه ساعت فروشی لوکس کار کند. ویلسدورف 2 سال در این کارگاه کار کرد و در این مدت تجربیات زیادی به دست آورد که باعث شد در سال 1905 کسب و کار خود را راه اندازی کند اما او که برای راه اندازی یک تجارت به سرمایه اولیه نیاز داشت، مقداری پول از شوهر خواهرش، آلفرد دیویس، قرض گرفت و به همراه آلفرد دیویس، Wilsdrof & Davis را در لندن تأسیس کرد.

در آن زمان استفاده از ساعت مچی چندان رواج نداشت و مردم معتقد بودند که از ساعت برای ورزش و به عنوان وسیله ای تزئینی برای خانم ها استفاده می شود اما پس از چند سال، این باور به تدریج از ذهن مردم محو شد و طبقه ثروتمند جامعه به استفاده از ساعت مچی علاقه مند شد.

اولین محصولات این شرکت ساعت های مچی مردانه و ساعت های جیبی برای زنان بود، ساعت هایی ساده با ویژگی های اولیه اما ویلسدورف تلاش کرد تا محصولات خود را با طراحی و ظرافت بالا تولید کند تا توجه همگان را به خود جلب کند. بنابراین، او تصمیم گرفت از قطعات دقیق و با کیفیت یک شرکت سوئیسی به نام هرمان اگلر برای ساخت قطعات داخلی ساعت های خود استفاده کند.

او با یک سازنده معروف انگلیسی مذاکره کرد تا مواد مربوط به طراحی بدنه و تزیین ساعت را به او عرضه کند تا بدنه ساعت هایش را با روکش نقره و طلا تزئین کند. خط تولید ساعت این شرکت با ارائه محصولات مورد نیاز و عرضه انواع محصولات رسمی و ورزشی به بازار ساعت بسیار سریع پیشرفت کرده است. این ساعت ها در مدت زمان کوتاهی در انگلستان و کشورهای شرقی به فروش رسید و با استقبال خوبی مواجه شد.

عواملی مانند نوآوری در طراحی و ظهور ساعت های منحصر به فرد با ویژگی های جذاب به عنوان عوامل کلیدی موفقیت برند رولکس از گذشته تا به امروز شناخته می شوند. به همین دلیل بسیاری از شرکت های ساعت سازی ایده های این برند را الگوبرداری کردند و به همین دلیل هانس ویلسدورف در سال 1908 نام رولکس را برای شرکت خود انتخاب کرد و نام رولکس را برای تمامی محصولات خود به ثبت رساند.

او در انتخاب نامی برای برند خود بسیار دقت کرد که به راحتی در اکثر زبان های دنیا تلفظ شود و املای آن زیاد طولانی نباشد. تا اینکه نام رولکس را پیدا کردند و به طور رسمی از آن روی محصولات خود استفاده کردند.

تاریخچه برند رولکس; سال 1910

در سال 1910، برند رولکس اولین ساعت زمان سنج جهان را معرفی کرد و با موفقیت گواهینامه دقت کرونومتریک سوئیس را دریافت کرد و چهار سال بعد نیز گواهی دقت A-Level را از رصدخانه کیو بریتانیا دریافت کرد.

مقر رولکس سال ها در انگلستان مستقر بود اما پس از پایان جنگ جهانی اول و افزایش مالیات در این کشور مقر آن به سوئیس منتقل شد و فعالیت در این کشور ادامه یافت. این دفتر با نام Montres Rolex SA در ژنو تأسیس شد اما دفتر لندن به عنوان یکی از شرکت های تابعه به فعالیت خود ادامه می دهد.

پس از نقل مکان به سوئیس، برند رولکس به نوآوری و معرفی محصولات منحصر به فرد ادامه داد. بیشتر شهرت این برند به دلیل موتورهای قدرتمند و بسیار دقیق آن بود و دهه های 1920 و 1930 دهه رشد و توسعه این برند محسوب می شود. برند رولکس در سال 1924 با معرفی اولین ساعت ضد آب جهان به نام Oyster به موفقیت بزرگی دست یافت.

این ساعت ضد آب دارای قاب بسیار ضخیمی بود که به خوبی از مکانیزم ساعت محافظت می کرد و از ورود آب و گرد و غبار جلوگیری می کرد. پس از دستیابی به این دستاورد بزرگ، نماد لوگوی رولکس – تاج معروفی که از آن زمان بر روی صفحه تمام ساعت های رولکس حک شده است، رونمایی شد.

تاریخچه برند رولکس; سال 1991

در سال 1931 رولکس ساعت رولکس Oyster Perpetual را به عنوان اولین ساعت اتوماتیک دنیا رونمایی کرد که علاوه بر ضدآب بودن، برای تنظیم و کارکرد خودکار به پیچ کوچکی در کناره ساعت نیازی نداشت. برخی از کارشناسان و داوران صنعت ساعت از Rolex Oyster به عنوان “ساعت قرن” یاد می کنند.

تاریخچه برند رولکس; سال 1945

در سال 1945 برند رولکس از محصول منحصربفرد دیگری به نام Datejust رونمایی کرد که قابلیت نمایش تاریخ روی قاب ساعت را داشت. این مدل ساعت نیز در آن زمان محصول برند رولکس بود که برای آقایان طراحی شده بود و به دلیل استقبال بی نظیر از این ساعت، مدل زنانه آن نیز طراحی و روانه بازارهای جهانی شد.

در سال‌های بعد، برند رولکس به طراحی و عرضه ساعت‌هایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد ادامه داد و پس از مدتی، ساعت‌های رولکس نه تنها زمان را نشان می‌دهند، بلکه کارکردهای دیگری نیز به همراه دارند. ساعت های مچی پیشرفته این برند برای فعالیت های حرفه ای مانند غواصی (در ابتدا تا عمق 100 متری)، کوهنوردی، خلبانی و همچنین اکسپدیشن طراحی شده بودند و به استفاده روزمره محدود نمی شدند، بلکه فقط برای نمایش زمان بودند.

عرضه ساعت Oyster Perpetual Day-Date که با روکش طلای 18 عیار دارای نمایشگر تاریخ و نام کامل روز هفته است، به عنوان یکی از ساعت های خاص دیگر این شرکت با نشان رولکس مورد استقبال قرار گرفت. در زمان او

صاحب برند رولکس در سال 1963 پس از کسب موفقیت های چشمگیر و جهانی شدن محصولات خود از دنیا رفت و پس از او آندره هاینینگر به عنوان مدیرعامل این شرکت مشغول به کار شد. برند رولکس در دوران مدیریت هاینینگر به فعالیت ها و نوآوری های خود ادامه داد و خط تولید در دوران رکود حفظ شد.

از جمله دستاوردهای مهم این برند پس از مرگ ویلسدورف می توان به طراحی و ارائه ساعت غواصی Oyster Perpetual Sea که تا عمق 600 متری آب مقاوم است، اشاره کرد. تولید ساعت Explorer II برای کاشفان و غارشناسان و به دنبال آن طراحی یک مدل ساعت دیگر Oyster مجهز به عقربه های کوارتز که جاذبه مغناطیسی بالایی داشت و تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم بود، از ویژگی های این ساعت است. نام تجاری. .

از آن زمان، تولید و صادرات ساعت های رولکس نه تنها به سوئیس و لندن، بلکه در سراسر جهان ادامه یافت و رولکس را به یک برند جهانی و قابل اعتماد در زمینه ساعت سازی تبدیل کرد. این برند در حال حاضر 30000 کارمند در شعب مختلف در سراسر جهان دارد و با بیش از یک قرن تجربه به عنوان مهم ترین برند ساعت شناخته می شود.

طراحی لوگو رولکس

همانطور که اشاره کردیم، لوگوی رولکس شبیه یک تاج طلایی با زمینه سبز است که روی تمام محصولات رولکس دیده می شود. رنگ طلایی تاج لوگوی رولکس نماد بهترین ها، رنگ سبز زمینه آن نیز نماد پیروزی و موفقیت است.

طراحی لوگوی رولکس ریشه تاریخی دارد و نمادی از ارزش و موفقیت است. زیرا در گذشته به کسانی که در کار خود موفق می شدند یا کاری را انجام می دادند یک ساعت وقت می دادند. به همین دلیل است که لوگوی رولکس نوعی ارزش و درخشندگی را تداعی می کند و لوگوی تاج نماد عالی برای بیان این ایده ها است.

برند رولکس طراحی برند خود را بسیار حرفه ای و هوشمند کرده است، زیرا چندین سال متوالی به عنوان مورد اعتمادترین برند جهان و همچنین مشهورترین برند ساعت در جهان شناخته شده است.

شعار برند رولکس

هر شرکت علاوه بر لوگو و نام خود دارای یک یا چند هدف خاص است که برای پیشبرد اهداف و سیاست های شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. مانند برندهای دیگر، برند رولکس هدف منحصر به فردی دارد اما به نظر شما شعار این برند جهانی و قابل اعتماد چیست؟

برند رولکس برای بازاریابی و تمایز محصولات خود از سایر برندها از دو شعار استفاده می کند. در واقع، این برند در سال های اولیه خود از شعارهای بسیاری استفاده کرده است اما مشخص نیست که کدام یک از آنها شعار واقعی هستند و کدام یک فقط به عنوان خط برچسب، فقط برای محصولات تجاری استفاده می شوند اما در این قسمت به معرفی دو شعار معروف برند رولکس و داستان های آنها می پردازیم.

شعار اول: Every Rolex Tells a Story

ایده شعار “هر ساعت رولکس یک داستان دارد” این است که با بیان داستان خرید یک ساعت، افراد موفق را برجسته کند. این داستان ها معمولا در مورد چگونگی خرید ساعت های رولکس توسط افراد موفق است. این داستان ها نشان می دهد که خریداران و طرفداران این برند به دلایل مختلف ساعت های رولکس را خریداری کرده اند. بنابراین برند رولکس با توسعه این شعار می خواهد نشان دهد که این برند چیزی فراتر از یک برند است و خرید آن خاطره ای فراموش نشدنی در زندگی شما خواهد بود.

شعار دوم: A Crown for Every Achievement

هدف این شرکت از طراحی شعار «تاج برای هر موفقیت» این است که نشان دهد رولکس برندی برای افراد موفق است. این بدان معناست که اگر موفق هستید، باید ساعت رولکس بخرید. مهمتر از همه، افرادی که ساعت های رولکس می خرند اساساً در زندگی خود به موفقیت دست یافته اند.

رولکس همچنین قصد دارد با طراحی شعار خود یک مفهوم یا عادت را در بین طرفداران خود ایجاد کند تا هر بار که به موفقیت دست یافتند، برای خود یک ساعت رولکس بخرند و آن موفقیت را جشن بگیرند. بنابراین برای بسیاری از افراد برند رولکس علاوه بر نوآوری در طراحی، یادآور دستاوردها و دستاوردهای مهم نیز می باشد و ساعت های رولکس در طول تاریخ مورد استفاده افراد موفق بسیاری قرار گرفته است.

حقایقی جالب درباره برند رولکس

برند رولکس بدون شک یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین برندهای ساعت در این دوران است و خود را به عنوان محبوب ترین برند ساعت مچی لوکس در جهان تثبیت کرده است.

محصولات و لوگوهای رولکس به نمادی از کیفیت و ارزش تبدیل شده اند و به همین دلیل طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. به همین منظور در این قسمت شما را با حقایق و نکات جالبی در مورد این محصول محبوب آشنا می کنیم.

  • تمامی ساعت های رولکس دست ساز بوده و اجزای آن با دست مونتاژ می شوند.
  • برند رولکس سالانه حدود 800000 تا 1 میلیون ساعت تولید می کند.
  • تمام ساعت های رولکس در ساعت 10:10 عکاسی می شوند.
  • برند رولکس به عنوان یک شرکت مونتاژ ساعت شروع به کار کرد.
  • ساعت های اولیه رولکس دارای نشان WD هستند.
  • تمام ساعت های Rolex Oyster قبل از خروج از کارخانه برای اطمینان از مقاومت در برابر آب تست فشار می شوند.
  • در سال 1925 برای اولین بار از لوگوی تاج رولکس رونمایی شد.
  • گران ترین رولکس فروخته شده در سال 2017 5,060,427 دلار بود.
  • مقر رولکس امنیت بیشتری نسبت به یک زندان با حداکثر امنیت ارائه می دهد.
  • برند رولکس همچنان از عدد IIII به جای IV در اعداد رومی برای ساعت های خود استفاده می کند.
  • ساعت های رولکس به عمیق ترین نقطه اقیانوس رسیده اند.
  • برند رولکس دارای چهار وب سایت در سوئیس است.
  • رولکس در بیش از 100 کشور خرده فروشی است.
  • رولکس اولین ساعت سازی بود که استانداردهای COSC را برای ساعت های خود رعایت کرد.
  • رولکس اولین برند ساعتی بود که ساعت مچی ضد آب تولید کرد که می توانست تا عمق 100 متری دوام بیاورد.
  • رولکس اولین برند ساعتی بود که ساعتی را با قابلیت نمایش دو منطقه زمانی طراحی و تولید کرد.
  • رولکس اولین ساعت مچی با روتور دائمی را معرفی کرد.
  • رولکس اولین برندی بود که ساعتی را با قابلیت تغییر خودکار روز و تاریخ روی نمایشگر معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *