مجله گالری ساعت درین

مقایسه ساعت بند چرمی با ساعت بند فلزی

بند ساعت بخش مهمی از ساعت است که سبک آن را مشخص می کند اما اینکه چه نوع بند ساعت برای شما مناسب است سوالی است که می توانید قبل از خرید ساعت از خود بپرسید. در این مقاله می خواهیم به بررسی و مقایسه ساعت بند چرمی با ساعت بند فلزی بپردازیم. در انتهای مطلب نظر خود و دلیل انتخاب بند ساعت مدنظرتان را برای ما بنویسید.

مقایسه ساعت بند چرمی با ساعت بند فلزی

ساعت بند فلزی

منظور از ساعت های بند فلزی، ساعت هایی است که علاوه بر مدل طراح، عمدتاً از استیل ساخته شده اند. ساعت های با بند استیل در بین افرادی که به دنبال استایل رسمی و اقتصادی فکر می کنند محبوبیت بیشتری دارد. افرادی که احتمالا یا رهبر هستند یا سخت کوش با روحیه قوی. ساعت های با بند فلزی نیز ظاهری محکم دارند و شاید به همین دلیل توجه این افراد را به خود جلب میکند. علاوه بر این، به دلیل استحکام آنها، استفاده از بندهای فلزی اغلب در ساعت های ورزشی دیده می شود. بسیاری از افرادی که به ساعت های سنگین علاقه دارند و دوست دارند وزن ساعت را روی دستان خود احساس کنند، بند ساعت فلزی می خرند.

مزایای ساعت های فلزی

  • ساعت های دارای بند فولادی مقاومت بالایی در برابر خوردگی، ضربه و شکنندگی دارند. بر خلاف موادی مانند رزین، سرامیک یا… که می تواند شبیه فولاد باشد.
  • یک ساعت مچی به راحتی جلا داده می شود، درست مانند خرید یک ساعت جدید، دوباره براق و تمیز خواهد شد.
  • بند های استیل روی ساعت را می توان به راحتی با سایر لوازم جانبی مخصوصا جواهرات هماهنگ کرد. شاید به همین دلیل است که بیشتر خانم ها ساعت های زنانه با نوارهای فلزی را ترجیح می دهند.
  • ساعت استیل ضد آب ضد آب و بدون مشکل است. به همین دلیل این نوع بند را روی ساعت های کلاسیک و اسپرت مشاهده می کنید.
  • با توجه به ساخت این سبک تسمه ها، اندازه گیری آنها با توجه به اندازه مچ دست بسیار آسان است.

معایب ساعت های فلزی

  • اگر در صورت تغییر ظاهر ساعت مجبور به خرید بند استیل هستید، هزینه بند استیل کامل بسیار بالاست و به صرفه نیست. به همین دلیل، ما معمولاً ابتدا خرید یک بند ساعت استیل را توصیه می کنیم، بنابراین در صورت نیاز به تعویض آن، هزینه کمتری نسبت به خرید یک بند چرمی خواهید داشت اما اگر یک ساعت چرمی دارید و می خواهید آن را به روش های مختلف استیل کنید، قطعا باید چندین برابر بیشتر هزینه کنید.
  • ساعت های بند استیل در زمان خرید قیمت بیشتری نسبت به ساعت های بند دار دارند، اما اگر می خواهید هزینه تعویض بند را محاسبه کنید، خرید ساعت بند استیل ممکن است منطقی تر باشد.
  • اگر اهل ساعت‌های سنگین نیستید، ساعت بنددار ممکن است انتخاب مناسبی برای شما نباشد.

ساعت بند چرمی

خرید ساعت چرمی برای افرادی که به ساعت های وینتیج علاقه دارند مناسب است. ساعت های بند چرمی وجود داشته و نمادی از گذشته است. دلیل انتخاب بسیاری از مردان بند ساعت چرم این است که به راحتی می توانند رنگ بند چرمی را با رنگ کمربند و کفش خود هماهنگ کنند. بله، خانم های شیک پوش هم سعی می کنند رنگ بند چرمی ساعت هایشان را با رنگ کیف و کفششان هماهنگ کنند. به دلیل سبک بودن بند های چرمی، ساعت های بند چرمی نیز سبک هستند و برای افرادی که نمی خواهند وزن ساعت را احساس کنند ترجیح می دهند. از طرفی ساعت های چرمی برای ساعت های رسمی و ساعت هایی مناسب هستند که می توان از آنها به صورت روزانه استفاده کرد.

مزایای ساعت بند چرمی

  • بند ساعت با بند چرمی مقرون به صرفه تر و ارزان تر از ساعت با بند استیل است.
  • ساعت بند چرمی آن سبک وزن است و برای استفاده روزمره مناسب است.
  • برخلاف ظاهر ساعت، خرید بند چرمی مقرون به صرفه تر و مقرون به صرفه تر است.
  • برای یک ساعت شیک که برای مهمانی ها مناسب است. استفاده از بند ساعت چرمی استایل شما را شیک تر می کند. و مچ دست شما بازتر است.
  • کمربندهای چرمی در رنگ‌های مختلف موجود هستند.

معایب ساعت‌های بند چرمی

  • نوارهای چرمی مقاومت بسیار کمی دارند و انعطاف پذیری آنها بالاست حتی اگر بیش از حد کشیده شوند احتمال پارگی وجود دارد.
  • بندهای چرمی در برابر آب یا تعریق دست مقاوم نیستند و خیلی زود شکل اولیه خود را از دست می دهند.
  • اگر بند آسیب دیده باشد، مانند بند فولادی، قابل تعمیر نیست و باید بند ساعت را تعویض کرد.

ساعت مچی بند چرم یا ساعت مچی بند فلزی؟

بنابراین، اکنون که درک کاملی از تفاوت بین این دو نوع بند دارید، به من بگویید کدام بند ساعت مچی برای شما بهترین است و چرا؟ و باید بدانید که درین واچ تنها فروشگاه ساعت نیست. کلیه قطعات ساعت از جمله بند ساعت، قفل، باتری و خدمات پس از فروش از جمله خدماتی است که ما ارائه می دهیم تا نگرانی شما را پس از خرید ساعت به حداقل برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *