مجله گالری ساعت درین

تاریخچه برند ساعت کاسیو (Casio)

تاریخچه برند ساعت کاسیو (Casio)

کاسیو یکی از بزرگترین و قابل اعتمادترین شرکت های الکترونیک ژاپنی در جهان است. در تاریخچه برند ساعت کاسیو، ساعت‌های جدیدی با طرح‌ها و فناوری‌های جدید و هیجان‌انگیز تولید شده است، در حالی که برخی از موارد دلخواه قدیمی را حفظ کرده است. در زیر، در مورد تاریخچه برند ساعت کاسیو و برخی از بهترین ساعت‌های این برند، صحبت خواهیم کرد و نگاهی دقیق‌تر به برخی از بهترین ساعت‌ها از مجموعه‌های مختلف آن خواهیم انداخت.

این مقاله از درین واچ بر موارد ضروری که باید در مورد ساعت‌های کاسیو، خط تولید آن‌ها و کیفیت ساعت بدانید تمرکز دارد.

تاریخچه برند ساعت کاسیو

در تاریخچه برند ساعت کاسیو باید گفت که شرکت کامپیوتری کاسیو در سال 1946 در توکیو تاسیس شد. ژاپن که توسط مهندس Kashio Shisakujo طراحی شد، اولین محصول اصلی Kashio یک نگه‌دارنده سیگار انگشتی بود که اجازه می‌داد دست هنگام سیگار کشیدن آزاد باشد.

در سال 1949، کاشیو و برادرانش، توشیو، کازوو و یوکیو، از سود حاصل از ظروف فروخته شده برای تولید ماشین حسابی استفاده کردند که اولین بار در سال 1954 معرفی شد، یک ماشین حساب انقلابی که توسط یک آهنربای الکترومغناطیسی به نام شیر برقی کار می کرد. بهبودها در سالهای بعد ادامه یافت و به برادران این امکان را داد که در نهایت یک ماشین حساب الکترونیکی اداری تولید کنند.

یکی از اولین تولیدات بزرگ آنها یک دوربین دیجیتال در اوایل دهه 80 و سپس تجهیزات موسیقی در دهه 90 بود. در دهه 90 بود که این شرکت شروع به تولید ساعت کرد (اولین ساعت های دیجیتالی که در جهان ساخته خواهد شد).

کاسیو محصولات متنوعی دارد. این شرکت علاوه بر ساعت، در زمینه الکترونیک نیز تخصص دارد: آلات موسیقی، ماشین حساب، صندوق و چاپگر تنها بخشی از این موارد هستند.

کالکشن‌های ساعت کاسیو

در اینجا برخی از محبوب‌ترین مجموعه ساعت‌ها در تاریخچه برند ساعت کاسیو را داریم. ما آنها را به دسته‌هایی تقسیم و درباره محبوب‌ترین ساعت‌ها صحبت خواهیم کرد.

کاسیو G-SHOCK

G-SHOCK یکی از محبوب ترین ساعت ها در تاریخچه برند ساعت کاسیو است که به دلیل استحکام و دوام مشهور است. این ساعت که با نام‌های «ساعتی که هرگز نمی‌شکند» و «سخت‌ترین ساعت تاریخ» شناخته می‌شود، در سال 1983 متولد شد. این ساعت علاوه بر فناوری در حال پیشرفت، دارای 7 عنصر است: «مقاوم در برابر شوک الکتریکی، مقاوم در برابر جاذبه، مقاوم در برابر حرارت پایین، گرما، مقاوم در برابر لرزش، مقاوم در برابر آب، ضربه و سختی.”

یکی از پرفروش ترین ساعت های جی شاک، ساعت تمام فلزی 5000 است که از DW5000C، اولین مدل جی شاک الهام گرفته شده است. این ساعت قابل شارژ است و دارای نور LED فوق‌العاده روشن و فناوری 6 بار توقف چندگانه است که به کاربر امکان می‌دهد زمان را با استفاده از سیگنال‌های رادیویی در سراسر جهان به طور دقیق تنظیم کند. این ساعت همچنین می تواند با بلوتوث به اپلیکیشن G-Shock متصل شود.

یکی دیگر از ساعت های محبوب G-Shock Rangeman است که برای شرایط سخت ساخته شده است. این مدل به طرز تکان دهنده ای در برابر گل و غبار در دمای پایین (-20 درجه سانتیگراد / -4 درجه فارنهایت) و آب (200 متر) مقاوم است. این شامل GPS است، دارای ویژگی های نجات دهنده زندگی مانند سنسور سه گانه (قطب نما، دماسنج، سنسور عمق) و عملکرد خورشیدی است. این ساعت نیز مانند فول متال می تواند به اپلیکیشن G-Shock متصل شود.

کاسیو Pro Trek

Pro Trek خط تولیدی است که برای ماجراجویی و فعالیت های خارج از منزل در تاریخچه برند ساعت کاسیو جای گرفته است، مجموعه ای از ساعت های بسیار دقیق که به شما امکان می دهد تغییرات محیط خود را تشخیص دهید.

ساعت های هوشمند Pro Trek مجهز به فناوری حسگر سه گانه این برند هستند که توسط سیستم عامل Wear OS گوگل پشتیبانی می شود. ساعت های این مجموعه دارای سنسورهایی هستند که سه چیز اصلی فشار/ارتفاع، جهت و دما را اندازه گیری می کنند.

یکی از آخرین نسخه های این سری Pro Track WSD-F30RG است. این ساعت قدرتمند 60.5 میلی متری دارای نقشه تمام رنگی و GPS، ABC، ردیاب فعالیت، ساختار LCD دو لایه، میکروفون و مقاومت در برابر آب تا 50 متر می باشد. ناوبری را می توان به صورت آفلاین نیز استفاده کرد، پس از بارگیری نقشه ها، نیازی به اتصال ندارید. این ساعت همچنین تست محرک چندگانه MIL-STD-810G را به خوبی پشت سر گذاشت.

قیمت ساعت های Pro Trek بین 180 تا 550 دلار است. یکی از محبوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مدل‌ها، Pro Trek PRG270-1 است، ساعتی با انرژی خورشیدی که دارای نسخه 3 موتور سنسور سه‌گانه جدید این برند است.

فشارسنج در این مدل دارای یک هشدار فشار هوای منحصر به فرد است که در صورت تغییر ناگهانی فشار به کاربر هشدار می دهد. برخی به روز رسانی ها شامل دقت و عملکرد بهبود یافته است. ارتفاع را می توان با خطای 1 متر اندازه گیری کرد (مدل قبلی 5 متر بود) و 60 ثانیه اندازه گیری قطب نما پیوسته (قبلا 30 ثانیه) نشان داده شده است. همچنین 35 سبک Pro Trek برای انتخاب وجود دارد.

کاسیو Edifice

Edifice خط تولید ساعت‌های کرنوگراف و کامپیوتری کاسیو است. این مدل برای حرفه ای ها با ویژگی های زیبا و شیک تولید شده است. ساعت های این مجموعه دارای عملکردهای مختلفی مانند نمایش ساعت جهانی، چند نمایشگر و زنگ هشدار هستند. این سبک ساعت با ترکیب نمایشگر آنالوگ با نمایشگر دیجیتال، زیبا، کاربردی و راحت است.

یکی از برجسته ترین ویژگی های آن، فناوری شارژ خورشیدی Tough Solar است. مدل های گیرنده موج سطح بالا به طور خودکار زمان را با استفاده از ساعت های اتمی و امواج رادیویی تنظیم می کنند. مدل های جدید همچنین دارای اتصال بلوتوث هستند که قابلیت استفاده آنها را افزایش می دهد. اگرچه Edifice ساعت کمتر شناخته شده کاسیو است اما این مجموعه را نباید نادیده گرفت. Edifice ظاهر خاص خود را دارد که آن را از سایر ساعت های کاسیو مانند Pro Trek و G-Shock متمایز می کند.

این مجموعه طیف گسترده ای از ساعت ها را برای انتخاب ارائه می دهد. آنها را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: مدل های استاندارد، سلول های خورشیدی (کرنوگراف) قابل اتصال به تلفن هوشمند و نسخه های محدود. یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به خط استاندارد آنالوگ Edifice EQS900PB-1BV در سری EQS900 است.

این ساعت از انرژی خورشیدی (معروف به مجموعه Edifice) استفاده می کند و تا عمق 100 متری در برابر آب مقاوم است. سایر ویژگی ها عبارتند از: کرونومتر 1 ثانیه، سه عقربه (ساعت، دقیقه و کرونومتر)، نشانگر سطح باتری و سه رقمی (کرنومتر 24 ساعت، دقیقه و کرونومتر دوم). این ساعت یکی از گران ترین مدل های کاسیو است. اگر به دنبال قیمت مقرون به صرفه تری هستید، Edifice EFV120DB-1AV (حدود 99 دلار) نیز وجود دارد که دارای نمایشگر تاریخ آنالوگ است.

کاسیو Baby-G

Baby-G مجموعه ای از ساعت های زنانه کاسیو است. به گفته این سایت، این خط از مدل G-Shock ساخته شده است، “مدلی که نشان دهنده تلاقی مد و عملکرد برای زنان پویا و فعال با ساعت های شیک، جسور، زیبا و خشن است.”

با وجود تنوع رنگ ها از تیره گرفته تا پاستلی، این سبک مقاومتی برابر با G-Shock دارد. این ساعت‌ها که در سال 1994 معرفی شدند، ضد ضربه و آب هستند و دارای رنگ‌های زنانه هستند که به آنها کمک می‌کند در لیست بهترین ساعت‌های جی شاک زنانه قرار بگیرند.

امروزه کاسیو به گسترش برند خود ادامه می دهد و به برندی تبدیل شده است که بیش از 30 میلیون ساعت به فروش رسانده است. برخی از ویژگی های اصلی ساعت بیبی جی ساعت جهانی، کرونومتر، نمودار جزر و مد و حداقل 100 متر مقاومت در برابر آب است.

یکی از پرفروش‌ترین‌ها سری BGD-500 است که بازسازی اولین مدل Baby-G، DW-520 است. این ساعت ها دارای طراحی مربع، مقاومت در برابر آب تا عمق 200 متر، نور پس زمینه، ساعت جهانی، 29 منطقه زمانی در 48 شهر و مقیاس 1/100 می باشد.

یکی از مدل های جدید Baby-G سری BGD-570 است که در سه رنگ (مشکی، صورتی و سفید) با برند و نام های مشابه عرضه می شود. این ساعت‌ها دارای طراحی مات براق، مقاومت در برابر آب 200 متر، مقاومت در برابر ضربه، قاب رزین/پوسته، نور پس‌زمینه الکترولومینسانس، تقویم و 5 زنگ هشدار هستند.

کاسیو کلاسیک

اگر به دنبال ساعتی معمولی در تاریخچه برند ساعت کاسیو هستید که بتوانید هر روز از آن استفاده کنید، مجموعه کلاسیک کاسیو مدل های زیادی برای انتخاب دارد. این مجموعه ای از ساعت هایی است که به سادگی اختصاص داده شده است، این ساعت ها در مدل های دیجیتال و آنالوگ مقرون به صرفه ترین ساعت های کاسیوند هستند. شما می توانید یک ساعت بادوام با قیمت کمتر از 20 دلار تهیه کنید.

یکی از محبوب ترین مدل های کلاسیک سری F91 با نوارهای رزینی است. این مدل در رنگ های مختلف موجود است و دارای ویژگی های اصلی زنگ روزانه، نشانگر ساعت و تقویم خودکار می باشد. از دیگر ویژگی های آن می توان به تایمر 1/100 ثانیه، چراغ قوه کوچک و مقاومت در برابر آب اشاره کرد.

این مدل از مدل‌های کوچک‌تری نیز دارد، مانند یک ساعت دیجیتال مربعی کوچک برای زنان با بند رزین ریخته‌گری و ویژگی‌هایی مانند کرونومتر، زنگ هشدار و عمر باتری 5 ساله.

مجموعه کلاسیک شامل ساعت های ورزشی آنالوگ و دیجیتال با قیمتی بین 20 تا 60 دلار است. یکی از پرطرفدارترین نمونه ها سری W735 است که دارای ویژگی های خاصی مانند هشدار لرزش است، “ویژگی که در مواقعی که نیاز به احتیاط است یا در مکان های شلوغ که صدای زنگ شنیده نمی شود بسیار مفید است.” این ساعت ها اگرچه شبیه به G-Shock هستند اما دارای باتری 10 ساله، مقاومت در برابر آب تا عمق 100 متر و نورپردازی LED با کیفیت هستند.

برای کسانی که در حال حرکت هستند، Casio Classic با عملکرد GMT وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد 3 منطقه زمانی مختلف را مشاهده کنند. AE3000WD-1AV دارای باتری 10 ساله، 5 آلارم روزانه و روشنایی LED است.

کاسیو Vintage

ساعت‌های قدیمی که هنوز هم امروزه محبوب هستند، مجموعه دیگری از ساعت‌های ارزان قیمت Cassiand هستند که ده‌ها سال است که وجود دارند. یک مدل محبوب DBC-32D-1A است. کاسیو در برخی از ساعت های پایگاه داده خود یک ماشین حساب گنجانده است. ساعت با ماشین حساب 10 کلیدی و 8 رقمی. این صفحه نمایش LCD با کنتراست بزرگ، حافظه داده تا 25 ورودی، تبدیل ارز، تایمر دوم و باتری 10 ساله دارد. این ساعت همچنین می تواند روز هفته را به 13 زبان نمایش دهد.

یکی دیگر از مدل های قدیمی که همچنان محبوب است، ساعت دیجیتال LA690WEMY-1 با بند فولادی مشبک است. مدل طلایی آن دارای قفل قابل تنظیم، تایمر 1/10 ثانیه، شمارش معکوس، زنگ هشدار و تقویم خودکار است.

کاسیو Dress

برای دوستداران ساعت کاسیو، این مجموعه ظاهری حرفه ای و پیچیده به شما می دهد. این مجموعه مد دارای طیف گسترده ای از ساعت های مچی (زنانه و مردانه) است و قیمت آن از 30 تا 85 دلار است.

MTP4500D-1AV یک ساعت آنالوگ سه دست با کرنوگراف 1 ثانیه ای و مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری است. این مدل 42 میلی متری از سری Aviator دارای یک نوار فولادی، سه صفحه فرعی و یک کریستال معدنی مقاوم در برابر خش است.

همچنین مدل های زنانه مانند LTP1254D-1A که دارای سه عقربه آنالوگ و باتری 3 ساله است یا LTP1237D-7A که دارای سه عقربه آنالوگ رنگی و یک دستبند فلزی نقره ای نیز می باشد.

خرید ساعت سیکو

بازدید از وب سایت کاسیو به شما امکان دسترسی آسان به فروشگاه های این برند در سراسر جهان را می دهد. وب سایت کاسیو هشدار می دهد که برخی از محصولات کاسیو گاهی توسط شرکت های غیرمجاز تبلیغ و به فروش می رسد: “محصولات کاسیو خریداری شده از این شرکت ها از کاسیو خریداری نمی شود، بلکه از بازار خاکستری خریداری می شود. این کالاها ممکن است معیوب، درجه دو و تقلبی باشند.

کاسیو توصیه می کند که مشتریانش فقط از نمایندگی های مجاز برند خرید کنند. گالری ساعت درین واچ مفتخر است که طیف وسیعی از مدل های کاسیو را برای فروش عرضه می کند.

امیدواریم این مقاله به شما این فرصت را داده باشد که در مورد تاریخچه برند ساعت کاسیو و طیف گسترده ساعت های آن بیشتر بدانید. اگر به دنبال یک نام تجاری مقرون به صرفه، پایدار و همیشه در حال توسعه هستید، این شرکت ژاپنی بهترین گزینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *