مجله گالری ساعت درین

معرفی برند ساعت سیتیزن (Citizen)

معرفی برند ساعت سیتیزن (Citizen)

برند ساعت سیتیزن پیشگام در ایجاد ساعت های مچی و فناوری نوآورانه است که در سال 1918 با مأموریت ایجاد ساعت های مچی برای همه در جهان تأسیس شد و تا به امروز به این مأموریت وفادار مانده است. این برند در صنعت ساعت سازی جهان پیشرفت زیادی کرده است. از طراحی اولین ساعت های آفتابی گرفته تا ساخت اولین ساعت های ورزشی برای غواصی و کوهنوردی و ….

شرکت ساعت سازی Citizen به جای محاصره شدن توسط افراد مد، در دستان دانشمندان و مهندسانی است که سال هاست طرفداران خود را راضی می کنند. اگر می خواهید در مورد این نوع بیشتر بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید.

سرفصل های پست نمایش

ساعت سیتیزن ساخت کجاست؟

سیتیزن یکی از بزرگترین تولید کنندگان ساعت در جهان است. این برند تمامی اجزای ساعت های خود را در ژاپن تولید می کند. برخلاف تصور برخی افراد، تمامی قطعات این ساعت در داخل ساخته شده اند. از جمله مدارها، تراشه های الکترونیکی تا اجزای مکانیکی و هیچ امکان تولیدی در خارج از کشور خود ندارند.

مارک سیتیزن با ساخت منحصر به فرد و استفاده از فناوری انحصاری در ژاپن توانسته است با برندهای معتبر ساعت سوئیسی رقابت کند.

تاریخچه برند ساعت سیتیزن

تاریخچه برند ساعت سیتی زن

برند سیتیزن شعار “اکنون بهتر شروع می شود” در جستجوی اهداف خود و دستیابی به آنهاست که قصد دارد زندگی را بهتر کند. سابقه درخشان این شرکت ژاپنی در زمینه ی اولین ساعت های جهان شامل نوآوری های جذاب است.

دستاورد اصلی این برند توسعه یک فناوری انقلابی، موتور Eco-Drive است. فناوری Eco-Drive نیاز به تعویض باتری ساعت را از بین می برد. این ویژگی باعث می شود افراد بیشتری از ساعت های این برند لذت ببرند. این تکنیک در ادامه مقاله پوشش داده شده است.

برند ساعت سیتیزن از 1918 تا 2008

داستان از سال 1918 زمانی که موسسه تحقیقاتی شوکوشا واچ تاسیس شد آغاز می شود. اولین ساعت جیبی در سال 1924 با نام Citizen ساخته شد. در سال 1930 شرکت ساعت سازی سیتیزن تأسیس شد و در سال 1931 اولین ساعت مچی را تکمیل کرد. سیتیزن خیلی زود به یک تولید کننده بزرگ ساعت تبدیل شد و تولید انبوه را آغاز کرد.

با آمدن رئیس جدید این شرکت، ایچی یامادا، عصر جدیدی از برند ساعت سیتیزن آغاز شد. در این دوره انجمن تجارت مدنی تأسیس شد که این برند را در سراسر جهان به فروش می رساند. پس از چند سال قرارداد صادرات و واردات با شرکت آمریکایی Bulova منعقد شد.

در سال 1962، نازک ترین ساعت مچی جهان با موتور 2.75 میلی متری ساخته شد. در سال 1966، اولین ساعت الکترونیکی ژاپنی “X-8” معرفی شد.

در سال 1976 اولین ساعت کوارتز آنالوگ جهان با شارژر نوری به نام “CRYSRON SOLAR CELL” معرفی شد. در سال‌های بعد، سیتیزن به معرفی ساعت‌های مچی جدید ادامه داد.

سیتیزن تقریباً هر ساله ساعت هایی با عملکردهای جدید تولید می کند که در جهان اولین هستند.

یکی از فناوری های مهم برند ساعت سیتیزن ساعت های مجهز به فناوری Eco Drive است که انرژی خود را از طریق نور تامین می کند.

در سال 2008، Setizen شرکت ساعت سازی Bulova را خریداری کرد. همچنین در سال های اخیر، فردریک کنستانت به یکی از برندهای فرعی سیتیزن تبدیل شده است. با گذشت سالها، این برند دست از نوآوری در ساعت سازی برنداشته است.

اکنون در مورد تکنولوژی و ویژگی های ساعت های برند سیتیزن صحبت خواهیم کرد.

تکنولوژی‌های برند ساعت سیتیزن

برند ساعت سیتیزن بسیاری از اولین و بهترین ساعت های جهان را تولید کرده است و هدفش این است که ساعت ساز محبوب مردم در همه جا باشد. در این بخش به فناوری جالب استفاده شده در ساعت های Wanita Kota خواهیم پرداخت.

تکنولوژی‌های برند ساعت سیتیزن

تکنولوژی اکو درایو (Eco-Drive)

غیرنظامیان با شروع به تولید ساعت‌هایی که از نور استفاده می‌کنند، به چالش‌های زیست‌محیطی پاسخ داده‌اند که منبع کاملاً جدیدی از انرژی است. در سال 1976 اولین ساعت با شارژ نوری جهان را ساخت. این فناوری زیست محیطی Eco-Drive نام گرفت. این مدل ساعت هر نوع نوری را برای شارژ ساعت به انرژی تبدیل می کند. Eco Drive نیاز به تعویض باتری ساعت را برطرف می کند. امروزه، این فناوری ضربان قلب اکثر ساعت‌های غیرنظامی است که به طور معناداری زمان را نشان می‌دهد و راه را به سوی دنیایی بهتر هموار می‌کند.

تکنولوژی زمان سنجی اتمی (Atomic Timekeeping)

برند ساعت سیتیزن به دلیل دقت بالا مشهور هستند و جزو اولین‌ها در این زمینه هستند. به عنوان مثال، ساعات کاری A-T Citizens بسیار قابل تنظیم است! ساعت ها در 100000 سال یک ثانیه خطا دارند!

تکنولوژی موج ماهواره (Satellite Wave)

ساعت هایی با این فناوری، دقیق ترین زمان موجود را از یک ساعت معمولی تضمین می کنند. چه در صحرا قدم بزنید، چه در اقیانوس قدم بزنید یا از یک کوه برفی بالا بروید، هرگز نگران زمان نخواهید بود.

تکنولوژی سوپر تیتانیوم (Super Titanium)

تیتانیوم ماده ای شگفت انگیز و سبک وزن است که به نور خورشید، آب نمک و … واکنش نشان نمی دهد، این ماده واکنش های آلرژیک فلزات را کاهش می دهد و در برابر خوردگی مقاوم است. در سال 1970، سیتیزن اولین ساعت جهان را با استفاده از تیتانیوم جامد به بازار عرضه کرد.

درباره مجموعه پرومستر (Promaster) برند سیتیزن

Promster مجموعه حرفه ای ساعت های ورزشی Citizen است که جذابیت را به ماجراجویی های روزمره می آورد. با نگاهی به گذشته، سیتیزن نوآوری های زمان بندی شده را در تاریخ غنی خود منعکس می کند. Promaster همیشه از ماجراجویی های بزرگ الهام گرفته است، با بالاترین سطح کارایی و دوام! با گذشت زمان، Citizen سنت نوآوری جسورانه خود را ادامه می دهد.

درباره مجموعه پرومستر (Promaster) برند سیتیزن

پرومستر سی – Promaster Sea

رفتن به عمق! این ساعت ها از نظر عملکرد، دوام و ایمنی رتبه بندی می شوند.

ساعت مچی Promaster Dive تا عمق 200 تا 1000 متری آب کار می کند! در مدل های غیرنظامی با فشردن همزمان دکمه ها در ساعت 2 و 4 به حالت غواصی می رود که در این حالت تمام عملکردها به جز نمایش زمان متوقف می شود.

این ساعت ها با فناوری Eco Drive هرگز نیازی به باتری ندارند!

پرومستر ایر – Promaster Air

با این ساعت مچی Citizen Pilots که برای استفاده حرفه ای مجهز شده است، به ارتفاعات جدیدی بروید. این ساعت مچی جذاب دارای عملکردهایی مانند کرنوگراف برای اندازه گیری صدم ثانیه، زمان جهانی، ساعت زنگ دار، تقویم و … می باشد.

پرومستر لند – Promaster Land

سریع و بالا برو! این نوع ساعت مچی، بسیار بادوام و مقاوم، به صورت حرفه ای برای تمام ماجراجویی های پرسرعت با تمام تجهیزات برای خشن ترین و سخت ترین نقاط کره زمین طراحی شده است.

حقایقی در مورد برند سیتیزن که شاید ندانید!

همانطور که می دانید برند ساعت سیتیزن موفق ترین برند است حقایقی در مورد این برند وجود دارد، از دوران برند گرفته تا معرفی بسیاری از فناوری ها، که شما را مورد توجه قرار می دهد!

حقایقی در مورد برند سیتیزن که شاید ندانید!

1. سیتیزن در سال 2018 100 ساله شد!

این ممکن است برای اکثر خوانندگان خبر مهمی نباشد. ما در مورد محصولات 100 ساله مانند F990 100th Anniversary Satellite Wave یا حتی Citizen Caliber 0100 که در سال 2018 به عنوان دقیق ترین ساعت کوارتز معرفی شد (+/- 1 ثانیه در سال) صحبت می کنیم. البته در سال 2019 این ساعت به صورت تجاری عرضه شد.

2. تقریباً همه چیز از برند سیتیزن ساخت ژاپن است!

برند ساعت سیتیزن یکی از بهترین برندهای ساعت ژاپنی است. Citizen تمامی قطعات را در ژاپن تولید می کند. همه قطعات در خانه تولید می شوند اما نه همیشه! در برخی موارد کشورهای دیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال، موتورهای مورد استفاده در برخی از ساعت های Campagnola توسط La Joux Pere، یک شرکت متعلق به شهروندان با مشارکت سوئیس، تولید می شوند. آنها حتی ماشین هایی را می سازند که قطعات را می سازند.

3. این خط مونتاژ خودکار بود که صنعت سوئیس را در اواخر دهه 1970 نابود کرد.

یکی از خطوط تولید اتوماتیک آنها، که در اواخر دهه 1970 شروع به تولید موتورهای کوارتز کرد، هنوز هم به روز شده و ظرفیت آن افزایش یافته است.

این خط از کارخانه لیدا در حال حاضر قادر است هر ثانیه یک موتور کوارتز کامل تولید کند. یعنی 30 میلیون در سال اگر یک سال مداوم استفاده شود! آنها حداقل 10 مورد از این خط تولید را دارند. خط تولید که توسط Citizen به عنوان خط AT-3 شناخته می شود، تقریباً کاملاً خودکار است و فقط در صورت بروز مشکل به مداخله انسانی نیاز دارد.

4. ساعت های شیک، ارزش و لوکس مونتاژ شده توسط استادان فوق العاده.

اگرچه آنها خط تولید انبوه بسیار خوبی دارند اما ساعت‌های گران‌قیمت و زیبا توسط ساعت‌ساز جمع‌آوری می‌شوند که Citizen آن‌ها را Meisters و Super Meisters می‌نامد. برای واجد شرایط بودن به عنوان Super Meister، یک ساعت ساز باید حداقل 30 سال تجربه در تولید انبوه داشته باشد!

برند ساعت سیتیزن

5. Super Citizen بر روی شارژ خورشیدی و دقت بالا تمرکز دارد.

در این مقاله به طور گسترده در مورد فناوری Eco Driver صحبت می کنیم. بسیاری از ساعت های Citizen به این ویژگی مجهز هستند و Citizen تاکید زیادی بر شارژ سبک دارد.

همکاری‌ها و تبلیغات برند سیتیزن

روحیه جامعه و ساعت سازی می تواند برای مردم در سراسر جهان شادی ایجاد کند. به همین دلیل در سال 2018 همکاری خود را با دیزنی تقویت کرد. جزئیات به شخصیت ها و فیلم های معروف اشاره دارد و تجربه ای سرگرم کننده و نوستالژیک ایجاد می کند. رزیدنت ساعت رسمی دیزنی لند و والت دیزنی است.

علاوه بر این، ساعت‌های مارول یا ساعت‌های جنگ ستارگان با طرح‌های الهام‌گرفته از فیلم‌ها، شخصیت‌ها و نمایش‌های مورد علاقه شما توسط Citizen ساخته می‌شوند.

آیا ساعت‌های برند سیتی زن از کیفیت خوبی برخوردار هستند؟

هیچ مشکلی در مورد کیفیت ساعت های تولید شده توسط سیتیزن در توصیفات مختلف بین مشتریان و دوستداران ساعت وجود ندارد. آنها می گویند نه تنها خوب هستند، بلکه عالی هستند!

کیفیت همیشه تا حدودی نسبی و ذهنی است. ویژگی هایی که از ساعت انتظار دارید و بودجه شما تعیین کننده کیفیتی است که فکر می کنید. ساعت‌های سیتیزن ظریف‌ترین ساعت‌ها نیستند اما ارزان‌ترین ساعت‌ها نیستند، بنابراین نمی‌توانیم آن‌ها را با زیباترین و گران‌ترین ساعت‌های این دسته‌بندی مقایسه کنیم.

ساعت های سیتیزن عموما با کیفیت، بادوام و مقرون به صرفه هستند. این برند به دلیل کیفیت تولید و محبوبیت و قابلیت اطمینان جوایز مختلفی را کسب کرده است.

برند ساعت سیتیزن یا سیکو؟

مقایسه مستقیم دو برند ساعت سیتیزن و سیکو به دلایل بی‌شماری دشوار است. هر دو شرکت دارای سبک های متفاوتی از ساعت ها هستند و هر دو طرفداران و مخالفان خود را دارند، بنابراین یافتن یک بررسی بی طرفانه دشوار است. برندهای ژاپنی سیکو و سیتیزن شبیه به هم به نظر می رسند اما در واقعیت تفاوت های زیادی بین این دو برند و ساعت هایشان وجود دارد.

برند ساعت سیتیزن یا سیکو؟

سیکو و سیتیزن از نظر تاریخچه

از نظر تاریخی، سیتیزن سابقه کوتاه تری نسبت به سیکو دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، ساعت‌های سیتیزن عمدتاً کوارتز هستند، در حالی که سیکو بیشتر ساعت‌های مکانیکی تولید می‌کند. به همین دلیل است که سیتیزن با ساعت های آفتابی پیشتاز است.

هر دو شرکت دارای ساعت هایی با انرژی خورشیدی هستند اما سیتیزن در این زمینه بسیار جلوتر از سیکو است.

بخش کوارتز سیکو شامل سیکو سولار است. برخلاف اکو درایو (سیستم شارژ خورشیدی سیتیزن) که در مدل های مختلف ساعت سیتیزن موجود است، سیکو سولار به سری خاصی از ساعت های سیکو محدود می شود.

سیکو و سیتی زن از نظر سبک طراحی

از نظر سبک، سیکو برای ظاهری کلاسیک تلاش می کند، در حالی که مارک سیتیزن سبک طراحی و اغواگری را می پذیرد. به‌عنوان یک شرکت قدیمی، به نظر می‌رسد سیکو از طریق ارتباط عمدی با گذشته به دنبال اصالت خود است.

از سوی دیگر سیتیزن فناوری مدرن را در اولویت قرار می دهد. این موضوع با این واقعیت مورد تاکید قرار می گیرد که Citizen از فناوری شارژ خورشیدی در خط قبلی ساعت های خود استفاده می کند و از سیکو قدرتمندتر است.

سیکو و سیتیزن از نظر فروش

از نظر فروش تفاوت چندانی بین این دو برند وجود ندارد. برای اکثر علاقه مندان به ساعت، برندهای ساعت سیکو و سیتیزن شهرت مشابهی دارند و ساعت های آنها با کیفیت هستند، نه پر زرق و برق و نه گران قیمت! اما بهترین راه برای مقایسه شرکت ها، مقایسه ساعت های مشابه با یکدیگر است. برای خواندن ساعت های سیکو کلیک کنید!

در پایان

مارک سیتیزن یکی از معروف ترین برندهای ساعت در جهان است. در بازار امروزی که مدل های تقلبی زیادی از این برند وجود دارد، خرید ساعت سیتیزن اصل بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که همیشه باید ساعت خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. فروشگاه گالری تیک توک یکی از معتبرترین فروشگاه هایی است که می توانید ساعت سیتیزن را در آن خریداری کنید. تمامی ساعت های زنانه شهرستانی فروشگاه تیک توک گالری دارای گارانتی معتبر بوده و با هفت روز ضمانت بازگشت تقدیم شما می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *