مجله گالری ساعت درین

معرفی برند ساعت سیکو (Seiko)

معرفی برند ساعت سیکو (Seiko)

برند ژاپنی سیکو (Seiko) یک برند معتبر و شناخته شده در جهان است که توانسته جایگاه بالایی را در بین برندهای ساعت به خود اختصاص دهد. این برند 140 سال قدمت دارد و محصولات آن در طول این سال ها هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان نمی دهند!

تاریخچه برند سیکو

تاریخچه برند ساعت سیکو پر از موفقیت ها و نقاط عطف است. در این بخش به برخی از رویدادهای مهم در تاریخچه این برند می پردازیم.

معرفی برند ساعت سیکو

1881 تا 1960

سال 1881، زمانی که کینتارو هاتوری یک تعمیرگاه ساعت در توکیو افتتاح کرد، شروع این کارخانه ساعت بود. امروز، پس از بیش از 130 سال نوآوری، کینتارو هاتوری همچنان به کمالی که بنیانگذار همیشه برای آن تلاش می کرد اختصاص داده است. او در سال 1892 شرکت سیکوشا را تأسیس کرد. سیکوشا تاسیس شد و شروع به تولید ساعت های دیواری کرد. در زبان ژاپنی کلمه «سیکو» به معنای زیبایی است.

در دهه 1890، موفقیت کسب و کار ساعت دیواری سیکوشا افزایش یافت و کینتارو به دنبال گسترش دامنه تجارت خود بود. در سال 1895، او یک ساعت جیبی، یک کرنومتر ساخت. این یک گام حیاتی به جلو بود که بدون آن، آینده ساعت های Ebenmark بسیار متفاوت می شد، زیرا پایه و اساس اولین ساعت مچی ژاپنی را ایجاد کرد.

در سال 1924 اولین ساعت با برند سیکو تولید شد. اولین گرند سیکو در سال 1960 تولید شد. این ساعت ساخته شده توسط این برند “بهترین در جهان” از نظر دقت است.

1964 تا به امروز

با تمام این موفقیت های گذشته، جای تعجب نیست که این برند مسئول ساخت اولین ساعت کرونوگراف ژاپن نیز بوده است. داستان آن از بازی‌های المپیک 1964 توکیو آغاز می‌شود، جایی که سیکو زمان‌سنج رسمی بود.

تنها یک سال پس از عرضه اولین کرنوگراف ساخت ژاپن، سیکو اولین ساعت مخصوص غواصان ساخت ژاپن را روانه بازار کرد، سیکو دیور که تا عمق 150 متری در برابر آب مقاوم است.

در سال 1969، سیکو از اولین ساعت مچی کوارتز جهان با نام تجاری Astron که در آن زمان قربانی ساعت های سوئیسی بود، رونمایی کرد.
او در سال 1982 اولین ساعت تلویزیون جهان را معرفی کرد. اولین ساعت دنیا برای تماشای تلویزیون در هر زمان و هر مکان! همچنین مجهز به رادیو، به همراه تمام عملکردهای استاندارد ساعت مانند زنگ هشدار و کرنوگراف.

سیکو فناوری دیسک فنری را در سال 1999 معرفی کرد. همچنین در سال 2012 در اولین روز معرفی GPS در ادامه مطلب در مورد این فناوری توضیح خواهیم داد.

در سال 2017 تصمیم بر این شد که گرند سیکو به عنوان یک برند لوکس کاملا مجزا معرفی شود تا توجه بیشتر مخاطبان را به خود جلب کند. امروزه سیکو صد و چهلمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

در ادامه در مورد تکنولوژی های سیکو بیشتر توضیح می دهیم!

فناوری های برند سیکو

نوآوری یکی از اصول اصلی ساعت سازی سیکو است. این برند در تولید ساعت های خود از فناوری های مختلفی استفاده می کند که در این قسمت با آن ها بیشتر آشنا می شویم.

اسپیرینگ درایو ساعت سیکو (Spring Drive)

اسپیرینگ درایو ساعت سیکو

تحقق رویای یک ساعت ماندگار! چهار ویژگی اصلی Spring Drive عبارتند از:

  1. ذخیره سازی شارژ طولانی: نسل جدید شارژ طولانی و طولانی تری را فراهم می کند. آلیاژ مخصوص تولید داخل این شرکت علاوه بر دوام و مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت یا آسیب باعث افزایش قیمت تمام شده می شود. فنر دارای ذخیره انرژی 72 ساعته است، حتی اگر ساعت به طور مداوم کار کند.
  2. کوک سریع: در سال 1959 این برند اهرم جادویی، قسمت اصلی مکانیزم اتوماتیک ساعت را ایجاد کرد. این سیستم قدرت سیستم گیربکس اتوماتیک را افزایش می دهد و انتقال قدرت بیشتری را نسبت به قبل فراهم می کند.
  3. حرکت آسان و روان: تمامی حرکات در دستگاه دایره ای و در یک جهت بوده و با حرکتی نرم و منحصر به فرد به دست ها اجازه حرکت می دهد. اسپرینگ درایو تنها ساعت در جهان است که آب و هوا و جریان مداوم زمان را نشان می دهد.
  4. دقت بالا: رگلاتور Tri-Synchro نیروی مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی تولید شده توسط لوله اصلی را کنترل و آزاد می کند و با حرکت یک طرفه همیشه پایدار و دقیق است. اسپیرینگ درایو با دقت ۱ ثانیه در روز است!

جی پی اس سولار ساعت سیکو (GPS solar)

تعریف مجدد استاندارد برای دقت ساعت! برای قرن ها، ساعت سازان تلاش کرده اند تا استانداردهای دقیق تر و ساده تری ارائه دهند اما بندرت پیشرفت واقعی در این زمینه ها وجود دارد. جستجوی مداوم برند معروف ژاپنی برای یافتن امکانات جدید در فناوری ساعت، با سیکو آسترون جدید، اولین ساعت خورشیدی GPS جهان، ادامه دارد. با ساعت خورشیدی GPS استانداردهای جدیدی از نظر دقت، سهولت استفاده و راحتی جهانی تعیین شده است. ساعت سیکو جی پی اس سولار مهم‌ترین پیشرفت در ساعت‌های یک نسل است.

جی پی اس سولار ساعت سیکو

با GPS خورشیدی، ساعت بر اساس منطقه زمانی شما تنظیم می شود! برخلاف ساعت‌های رادیویی که فقط در بخش کوچکی از جهان کار می‌کنند، ساعت‌های آفتابی GPS به مناطق زمانی شناخته شده روی زمین اشاره دارند. چه در بالای کوه باشید، چه در وسط اقیانوس یا حتی در وسط بیابان، ساعت مکان دقیق شما را به شما نشان می دهد.

زمان به طور خودکار با GPS خورشیدی تنظیم می شود! هر زمان که صفحه ساعت در معرض نور قرار می گیرد، ساعت به طور خودکار سیگنال های GPS را دریافت می کند. هنگامی که ساعت زیر لباس پنهان است و صفحه نمایش نمی تواند نور کافی دریافت کند، ساعت تنظیمات دستی زمان قبلی یا تنظیم منطقه زمانی را ذخیره می کند و به طور خودکار شروع به تنظیم زمان در همان زمان می کند.

کینتیک ساعت سیکو (Kinetic)

مانند مکانیکی و کوارتز، کینتیک یک سکو است. در نمایشگاه بازل در سال 1986 بود که این برند از اولین نمونه سینتیکی خود رونمایی کرد. این ساعت با نام آزمایشی «AGM» معرفی شد. این اولین قدم در توسعه بود که 20 سال بعد، سینتیک را مترادف با سازگاری با محیط زیست، عملکرد بالا و راحتی طولانی مدت برای نسل‌های کاربران در سراسر جهان کرد. از زمان عرضه اولین ساعت تجاری موجود، بیش از 8 میلیون ساعت Kinetic فروخته شده است (تا سال 2007).

کینتیک ساعت سیکو

اگر بخواهیم در مورد عملکرد ساعت های جنبشی صحبت کنیم، این دستگاه بین ساعت های مکانیکی و کوارتز قرار دارد. می دانید که ساعت های اتوماتیک دارای موتوری هستند که با استفاده از وزنه (روتور) حرکت دست را به انرژی تبدیل می کند. یک ساعت جنبشی به طور مشابه کار می کند اما در این مورد ساعت به انرژی الکتریکی تبدیل می شود و در یک باتری خود شارژ ذخیره می شود. البته، با یک ساعت جنبشی تغییر باتری به طور قابل توجهی کمتر از ساعت کوارتز است.

یک ساعت سینتیک در صورت عدم استفاده بیشتر از ساعت اتوماتیک دوام می آورد و می تواند چندین ماه دوام بیاورد. ذخیره انرژی ساعت اتوماتیک حداکثر چند روز دوام می آورد.

تفاوت سیکو و گرند سیکو

گفته می شود در سال 2017،  تصمیم گرفته شد تا گرند سیکو به عنوان یک برند لوکس کاملا مجزا به بازار عرضه شود تا توجه بیشتر مخاطبان را به خود جلب کند. این دو کارخانه از ماشین آلات منحصر به فرد و مواد با کیفیت بالا استفاده می کنند. گرند سیکو همیشه به دلیل طراحی، موقعیت و کالیبرهایش متمایز بوده است و هر ساعت گرند سیکو با سادگی فرم، ظرافت و زیبایی منحصر به فردش به راحتی قابل تشخیص است! از اولین ساعت گرند سیکو در سال 1960 تا آخرین مجموعه امروزی، هر گرند سیکو همیشه زیبایی، کارایی و طراحی خاص خود را به اشتراک گذاشته است.

تفاوت سیکو و گرند سیکو

گرند سیکو یکی از معدود ساعت‌سازان در جهان است که از فرآیند ساعت‌سازی، از کشف مواد گرفته تا ساخت، مونتاژ، اصلاح، بازرسی و حمل و نقل، بهره کامل برده است. همانطور که می دانید ساعت های سیکو اکثراً مقرون به صرفه هستند و قیمت چندانی ندارند، اما گرند سیکو یک برند لوکس و گران قیمت است که جای تعجب نیست، می تواند کاملاً با برندهای دوست داشتنی سوئیسی رقابت کند.

درباره زیرمجموعه های سیکو

ساعت های سیکو زیرگروه های مختلفی دارند که هر کدام برای افراد مختلف مناسب بوده و ویژگی های خاص خود را دارند. در این قسمت به توضیح ویژگی های آنها می پردازیم.

ساعت سیکو پراسپکس (Prospex)

ساعتی بادوام و شیک با قیمتی باورنکردنی! سیکو چه در آب، چه در آسمان و چه در خشکی مجموعه ای از ساعت ها را برای علاقه مندان به ورزش و عاشقان ماجراجویی دارد. زمان مناسب برای یک فعالیت خاص! از زمان عرضه اولین ساعت غواصی ژاپن در سال 1965، فناوری نوآورانه سیکو استانداردهای جهانی را تغییر داده است. سیکو به تلاش خود برای بهبود ایمنی و قابلیت اطمینان غواصان حرفه ای و تفریحی ادامه می دهد. در میان مدل های دیگر، هر کدام دارای ویژگی هستند که این عملکرد را برای افرادی که به آن نیاز دارند آسان می کند.

ساعت سیکو پریسیج (Presage)

ساعت های بادوام و مقرون به صرفه با سبک های مدرن تا کلاسیک! ترکیب زیبایی ژاپنی با ساخت سنتی و مهارت های ساعت سازی سیکو در یک مجموعه! این مجموعه زیبایی، کیفیت و ماندگاری بالایی را ارائه می دهد.

ساعت سیکو ۵ (Seiko 5)

یکی دیگر از مجموعه های محبوب سیکو! بیش از 50 سال است که این مدل به دلیل کیفیت بالا، دوام و ساختار عالی که دوستداران ساعت را در سراسر جهان خشنود می کند مورد تحسین قرار گرفته است. امروزه با طراحی جدید و مجموعه ای جدید و گسترده، این ساعت دوست داشتنی دوباره متولد شده است. پنج عملکرد اصلی آن عبارت است از حرکت خودکار، نمایش تاریخ در 15.00 ضد آب تاج بسته در 16.00، کیف و تسمه برای دوام

ساعت سیکو استرون (Astron)

ساعت های این مجموعه به شدت از آخرین فناوری ها پیروی می کنند. و ویژگی های بسیار خوبی دارند. اولین ساعت آفتابی با GPS! با اتصال به یک شبکه GPS، Austron منطقه زمانی شما را با لمس یک دکمه تنظیم می کند. دریافت تمام انرژی مورد نیاز خود از نور بدون نیاز به تعویض باتری! اگر نگاهی به تاریخچه Astro بیندازیم، اغراق نیست اگر بگوییم سیکو کوارتز Astro که در سال 1969 به بازار عرضه شد، جهان را تغییر داد. انقلاب دوم Astron GPS Solar است. برای سیکو، داستان کوارتز آغاز می شود. سیکو بار دیگر مرزهای آنچه را که یک ساعت مچی می تواند ارائه دهد جابجا کرد و یک استاندارد جهانی جدید در ساعت سازی الکترونیکی ایجاد کرد.

ساعت سیکو پریمیر (Premier)

مثل همیشه، کیفیت و قیمت بی نظیر است! این مجموعه ظرافت را در ساعت های زنانه و مردانه ارائه می دهد. تم های طراحی کلاسیک و مدرن با جدیدترین فناوری سیکو ترکیب شده و مجموعه ای از ساعت های با طراحی زیبا را ایجاد می کند.

ساعت سیکو آنانتا

مدلی از ساعت های سیکو با طراحی و مهندسی منحصر به فرد، مجموعه ابدی است. ساعت های این مجموعه به ساعت هایی معروف هستند که می توانید یک عمر از آنها استفاده کنید. ساعت های مکانیکی سیکو آنانتا با تکنولوژی پیشرفته مورد استفاده از سال 1998 وارد بازار شد. این کولیس دارای سه کالیبر با دقت بالا می باشد.

ساعت سیکو لوکیا (Lukia)

ساعت های زیبای زنانه! ساعت های مچی زنانه برای خانم هایی که می خواهند فردیت خود را هم در زندگی حرفه ای و هم در زندگی شخصی خود نشان دهند، انتخابی عالی است.

آیا ساعت های سیکو کیفیت خوبی دارند؟

اگر با برندهای ساعت آشنا هستید، حتماً سیکو و ساعت های باکیفیت آن را می شناسید. این برند یکی از برندهای معروف ساعت است که طرفداران زیادی در دنیا دارد. ساعت های این برند از نظر ساخت و دوام عالی هستند و با قیمت مناسب و قیمت مناسب خرید بسیار خوبی هستند. همچنین می توان گفت که ساعت های این برند ژاپنی قابلیت رقابت با ساعت های سوئیسی را دارند. تفاوت این است که برای به دست آوردن آنها مجبور نیستید هزینه زیادی بپردازید. می توانید مطمئن باشید که این ساعت ها سال ها به شما خدمات خوبی خواهند داد. قسمت های زیادی از این برند مانند Prospecs، Presage و … هستند که ویژگی های خاص خود را دارند اما در تمامی ساعت های این برند کیفیت حرف اول را می زند!

مقایسه برند سیکو و سیتیزن و کاسیو! کدامیک بهتر است؟

برندهای سیکو، کاسیو و سیتیزن طرفداران خود را دارند. این برندها تفاوت ها و شباهت هایی دارند. در این بخش این سه برند ژاپنی مقرون به صرفه و با کیفیت را با هم مقایسه می کنیم!

مقایسه برند سیکو با سیتیزن

اگر بخواهیم سیکو را با سیتیزن مقایسه کنیم، از چند طریق می توان آنها را بررسی کرد. اگر بخواهیم در مورد تکنولوژی و موتور ساعت های این برندها صحبت کنیم، باید گفت که Citizen بیشترین تمرکز را روی موتور کوارتز دارد. بنابراین در مجموعه او ساعت های مکانیکی زیادی پیدا نخواهید کرد اما سیکو عمدتا ساعت های مکانیکی تولید می کند. سیتیزن همچنین سرمایه گذاری زیادی روی فناوری Eco Drive خود، یعنی ساعت های خورشیدی انجام می دهد. اگرچه سیکو ساعت های خورشیدی نیز دارد اما نه از نظر کیفیت با سیتیزن برابری می کند و نه از نظر عرضه بسیار گسترده است.

از نظر سبک و طراحی، سیکو برای مدل های اثبات شده تلاش می کند اما سیتیزن از سبک های خلاقانه استقبال می کند. می توان گفت سیتیزن مدل های کمتری نسبت به سیکو دارد. از لحاظ تاریخی، سیکو سابقه طولانی تری نسبت به سیتیزن دارد و ساعت های بیشتری تولید کرده است. اگر بخواهیم بگوییم کدام یک از این دو برند بهتر است، نباید بازنده ای داشته باشیم. سیکو و سیتیزن دو برند باکیفیت و بادوام هستند، در عین حال که مقرون به صرفه هستند، قطعا ارزش این را دارند!

مقایسه برند سیکو با کاسیو

دو برند معروف سیکو و کاسیو ساعت هایی برای سلیقه های مختلف دارند. شباهت این دو برند در اصالت برند، کیفیت بالا و قیمت مناسب است. هر دوی این برندها نقش خود را در ساعت سازی از همه جنبه ها به خوبی ایفا کرده اند. اگر بخواهیم تفاوت ها را بگوییم، از نظر طراحی، سیکو بیشتر به سمت طراحی کلاسیک گرایش دارد در حالی که کاسیو بیشتر به سمت طراحی مدرن و اسپرت مانند مجموعه های معروف G-Shock و Protec Casio متمایل است!

از نظر سابقه برند، سیکو سابقه طولانی تری نسبت به کاسیو دارد اگرچه سیکو اولین ساعت های مچی کوارتز را ساخت اما بیشتر ساعت های آن مکانیکی هستند کاسیو در ساعت سازی دیجیتال حرفی برای گفتن دارد اما چیزی نیست که طرفدار سیکو باشد در نهایت وقتی از شما پرسیده می شود که کدام برند بهتر است، می توان گفت که به شما و ویژگی هایی که انتظار دارید بستگی دارد اما هر دو برند ژاپنی بسیار قابل اعتماد هستند و از نظر کیفیت و ساخت بهترین ها را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *