مجله گالری ساعت درین

تاریخچه ساعت های G-shock

در واقع ساعت های G-shock به عنوان «بادوام ترین ساعت روی کره زمین» در برند کاسیو شناخته می شوند. این عبارت فقط یک ادعای غیر واقعی نیست و این ساعت برای محیط سخت و چالش برانگیز کره زمین طراحی شده است. اگر یک ورزشکار یا توریست در حین فعالیت خود ساعتی به دست داشته باشد، به احتمال زیاد مدل G-Shock خواهد بود. . همچنین این ساعت دارای کاربردهای نظامی بوده و نشانه گذاری های آن قابل مشاهده است. در این مقاله نگاهی داریم به تاریخچه ساعت های G-shock.

برای معرفی کامل این ساعت از ابتدا شروع کرده و سپس به اتفاقات مهم مرتبط با آن می پردازیم.

مکان پیدایش بادوام ترین ساعت کره زمین

وقتی Kikuo Ibe، مدیر طراحی ساعت کاسیو، تیم کوچکی به نام گروه پایدار تشکیل داد، برای اولین بار G-Shock را تصور کرد. در سال 1981، تیم این ایده را توسعه داد که این محصول در شرایط سخت بادوام خواهد بود.

طرح اصلی G-Shock بر اساس اصول طراحی “ده برابر” بود. یعنی، eBay و تیم آن می خواهند یک ساعت ضد آب ATM-10 با باتری 10 ساله به بازار عرضه کنند که بتواند در برابر سقوط 10 متر مقاومت کند. با این حال، راه رسیدن به این هدف طولانی بود و قبل از رسیدن به طراحی عالی، 200 مدل طراحی کردند. کل طرح زمانی ایجاد شد که eBay یک توپ پلاستیکی سخت را در یک پارک محلی پیدا کرد و ایده ساخت G-Shock به ذهنم خطور کرد.

ایبه متوجه شد که چون داخل توپ تمام فشار را جذب می کند، مرکز آن در اثر ضربه آسیبی ندیده است. بنابراین، آنها طراحی خود را بر اساس این ایده برای قاب محافظ این مدل G-Shock انجام دادند. به همین دلیل است که این مدل از سایزهای بزرگتر دیگر سبکتر است زیرا بین آنها فضای خالی وجود دارد و ساختار اصلی ساعت با یک پد کوچک ژله ای نرم پوشیده شده است.

با در نظر گرفتن این سه هدف، تیم طراحی G-Shock شروع به ساخت و توسعه اولین G-Shock کرد. دو سال بعد، اولین مدل آن، G-Shock DW-5000C تکمیل و رونمایی شد.

اولین نسل ساعت G-Shock

پس از دو سال توسعه و بهبود و صدها بار تکرار، Ibe و تیمش سرانجام اولین مدل های G-Shock را با نام G-Shock DW5000C معرفی کردند. این مدل در آوریل 1983 در دو رنگ DW-5000C-A در مشکی و قرمز و DW-5000C01B در مشکی و طلایی عرضه شد.

واضح است که اعتبار این مدل G-Shock تنها به دلیل دوام آن نیست، بلکه از ویژگی های آن می توان به چندین عملکرد صحیح برای حفظ زمان اشاره کرد که باعث متمایز شدن آن از سایر ساعت های مچی می شود. جی شاک دارای ترکیبی از شمارنده و کرنوگراف، هشدار اضطراری، حالت های 12 و 24 ساعته و نور کم است. این ویژگی ها و دوام چشمگیر آن، این ساعت را برای ورزش و فعالیت های هیجان انگیز در فضای باز مناسب می کند.

آغاز دوام برای برند G-Shock

جالب اینجاست که فروش اولیه نسل اول جی شاک کم بود و این به دلیل حجم تقاضای اولیه در بازار بود. نمی توان تصور کرد که حتی صحبت در مورد انواع این برند به پایان رسیده است.

با این حال، در سال 1984، زمانی که کاسیو DW-5200 را در سواحل غربی راه اندازی و به صورت تجاری ضبط کرد، علاقه قابل توجهی وجود داشت و این محصول به دلیل دوام آن مورد توجه قرار گرفت. افزایش فروش آن در آمریکا به دلیل شکل تجاری آن است. بنابراین در سال 2018 اعلامیه مشابه G-Shock برای مدل G-Shock GMWB5000 منتشر شد.

اگرچه سری G-Shock با DW5000C شروع شد اما این مدل تا زمانی که DW-5200 معرفی نشد محبوبیت پیدا نکرد. به همین دلیل او یک “قهرمان” است، زیرا این مدل با دستان خود سری G-Shock را نجات داد.

صعود G-Shock به جایگاه بهترین

اگرچه G-Shock در دهه 1980 شروع به کار کرد، اما تا دهه 1990 به یک برند جهانی تبدیل نشد. دهه ای که عصر طلایی این برند محسوب می شود و بسیاری از ویژگی های ساعت های آن دوران هنوز در G-Shock مدرن وجود دارد.

علاوه بر طیف گسترده ساعت‌های کاربردی و کاربردی این برند، با مدل‌های محدودی که با همکاری هنرمندان، شخصیت‌ها و برندها ساخته شده‌اند نیز متنوع شده است. آخرین مدل GW-X6900MNM-1 با همکاری Eminem ساخته شده است. در آینده به دنبال ساعت های G-Shock نسخه محدود باشید.

همچنین این مدل با سری فلزی MR-G از زمان خود فاصله گرفته و نشان می دهد که جی شاک برای ورزش و استفاده با لباس های راحتی مناسب نیست، اما ساعتی است که در موقعیت های رسمی قابل استفاده است. با مچ بود

ساعت زنانه اسپرت Baby-G

اگرچه G-Shock به دلیل جذابیت و طراحی همیشه مردانه در نظر گرفته می شد، کاسیو متوجه شد که دیگر بازار را با این برند پوشش نمی دهد. بنابراین، او خط تولید Baby-G را راه اندازی کرد. این سری برای بانوان نرم و سبک طراحی شده است. Baby-G در سال 1994 با DW420 شیک و جمع و جور با دوام مشابه نسخه اصلی عرضه شد. خلاصه کامل تفاوت سری جی شاک و بیبی جی در لینک زیر نوشته شده است.

خوشبختانه جی شاک یک سری ساعت برای کودکان نیز دارد که البته کوچکتر از سایر خطوط است.

وارد قرن جدید می شود

سرانجام، پس از اینکه G-Shock خود را به عنوان یک نیروی واقعی در دهه 90 تثبیت کرد، زمان آن رسیده است که بر انقلاب صنعتی که از سال 2000 اتفاق افتاده است تمرکز کنیم. این بار، کاسیو با افزودن گیرنده سنسور دوگانه، سنسور سه گانه، بلوتوث، انرژی خورشیدی ثابت و مقاومت سه گانه G، ساعت های G-Shock پیشرفته را ارتقا داد.

تاریخچه ساعت های G-shock

یکی از چشمگیرترین جنبه های ساعت های G-Shock این است که چگونه دائماً خود را اختراع می کنند. هرگز از شهرت خود به عنوان بادوام ترین راضی نیست، در صورت امکان به طور مداوم بهبود می یابد. این بخش ویژگی‌ها و نوآوری‌های قابل توجه اضافه شده در طول سال‌ها را خلاصه می‌کند.

سال 1989

مدل G-Shock AW-500 اولین سری با عملکرد زمان سنجی بود.

سال 1992

سه سال بعد G-Shock DW6100 را با دماسنج معرفی کرد. امسال همچنین شاهد معرفی DW-5900 با طراحی صفحه نمایش سه گانه بودیم.

سال 1993

امسال یکی از مدل های جی شاک به نام Frogman DW-6300 معرفی شد. این اولین مدلی است که توسط ISO برای غواصی 200 متر تایید شده است. در کنار آن، مدل DW-6600 عرضه شد که فناوری نور تاریک EL را به همراه داشت.

سال 2000

امسال، G-Shock با معرفی اولین مدل مدیریت سری G GW-100 خود که دارای عملکرد کنترل رادیویی است، برای مواجهه با هزاره جدید هیجان زده است.

سال 2008

امسال رایزمن G-9200 به عنوان اولین مدل با طراحی حساس گیرنده دوگانه معرفی شد که بهترین مدل برای فعالیت های هیجان انگیز در فضای باز با قطب نما و سنسور دماسنج محسوب می شد.

سال 2009

یک سال بعد، یک مدل دیگر G-Shock دوباره به طور اساسی سری زمانی را تغییر داد. GW-7900 یک G-Shock چند منظوره مدرن است که از باتری شش بانده رادیویی و پنل خورشیدی استفاده می کند.

سال 2010

در این سال مدل GRX-5600-LIDE با عملکرد جزر و مدی برای موج سواران عرضه شد. در آن سال، یک مدل لوکس به نام GLX-6900 G-LIDE رونمایی شد که هم نمایشگر جزر و مد و هم اطلاعات ماه را در خود داشت.

سال 2012

یکی دیگر از رویدادهای قابل توجه در سال 2012 زمانی بود که کاسیو GW-4000 Gravitymaster را با تغییر عمده در مقاومت سه G معرفی کرد.سیستم مقاومت سه G مقاومت فشار، نیروی گریز از مرکز و لرزش را افزایش داد.

همچنین امسال ساعت GB-6900 مجهز به بلوتوث معرفی شد، اولین ساعت G-Shock با اتصال بلوتوث که در انتظار عرضه است.

سال 2014

امسال بدون شک محبوب ترین سال برای من در تاریخ G-Shock است. سال 2014 سال اختراع ساعت هایی مانند GWN-1000B Gulfmaster با عملکردهای دسترسی هوشمند و گیرنده V3 بود که دارای آن بود. حساسیت سه گانه همچنین GPW-1000 Gravitymaster در همان زمان سقوط کرد. که فناوری امواج GPS هیبریدی کاسیو را نشان می دهد.

سال 2017

G-SHOCK یک بار دیگر صنعت را با GPW-2000 Gravity Master، اولین ساعت با سیستم اصلاح سه گانه متحول می کند.

سال 2018

G-Shock با پشت سر گذاشتن مرزهای ساعت های فضای باز، Rangeman GPR-B1000 چشمگیر را به عنوان اولین ساعت GPS با انرژی خورشیدی عرضه کرده است.

سال 2020

سرانجام جی شاک با ساعت GBD-H1000 مجهز به GPS و نمایشگر ضربان قلب وارد عرصه ساعت های ورزشی شد.

علت نام گذاری G-Shock

Kiku Ibe، مدیر طراحی جی شاک، ساعتی می خواست که بتواند بیشترین فشار را تحمل کند و در اثر ضربه یا سقوط آسیب نبیند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، G مخفف گرانش است. پس شکل کامل کلمه شوک جاذبه است.

این ساعت به گونه ای طراحی شده است که از اثرات گرانش جان سالم به در ببرد. این نام مناسب برای برند ساعتی است که از نظر قابلیت اطمینان و عملکرد عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *